OZON TEDAVİSİ

Kuvvetli bir antioksidan olan ozon, oksijenden elde edilmektedir. Tıbbi uygulamalarda kullanılan oksijen-ozon karışımı %3-5 oranında Ozon içerir. Bu karışıma “medikal ozon” adı verilir. Medikal Ozon tedavisi ile doku ve hücrelerin oksijenlenmesi ve oksijeni en iyi şekilde kullanması amaçlanır. Bu sayede oksijen taşıma kapasitesi artan alyuvar hücreleri, organların fonksiyonunu iyileştirir, daha düzgün çalışmasını sağlar.

Ozon Tedavisi Hangi Durumlarda Kullanılabilir?

• Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi,
  • Antiaging ve detoks etkisiyle ciltte ve bedende yaşlanma etkilerinin geciktirilmesi,
  • Metabolizmanın hızlandırılması ve sağlıklı ve kolay kilo vermenin sağlanması,
  • İnsülin direncinin azaltılması, metabolik sendrom ve yağlı karaciğer,
  • Hipotiroidi, Hashimato gibi tiroid bezi hastalıkları,
  • Diyabet ve diyabete bağlı komplikasyonların özellikle yatak ve ayak yaraları,
  • Serotonin üretimini artırarak antidepresan etki,
  • Dolaşım bozuklukları, kangren,
  • Romatizmal hastalıklar ve fibromiyalji,
  • Bel ve boyun fıtıkları,
  • Yara ve yanık tedavileri,
  • Kolit olarak ifade edilen inflamatuar barsak hastalıkları,
  • Kronik yorgunluk sendromu,
  • Baş ağrıları, migren,
  • Alerjiler,
  • Akut viral hepatitler ve herpes (uçuk),
  • Tekrarlayan vajinal mantar,
  • Kanserde destek tedavi

Ozon Tedavisi Kaç Seans Uygulanır?

Herhangi bir ek hastalık olmayıp bağışıklık sistemini güçlendirmek ve/veya anti-aging amaçlı kullanılıyorsa haftada 2 seans olmak üzere toplam 10 seans yeterlidir.Ancak ek bir hastalık varsa seans sayısı ve sıklığı artırılabilir. Ateşli akut viral, bakterial, parazitik enfeksiyonlarda tek seans yüksek doz uygulaması ile çok hızlı cevap alınabilmekte, klinik iyileşme sağlanabilmektedir.

Ozon Tedavisi Nasıl Uygulanır?

1.Major Otohemoterapi: Damardan alınan kanın ozonlanması ve kişiye tekrar geri verilmesidir. Bu, ana tedavi yöntemidir. Diğer ozon tedavileri ile desteklenebilir.

2-Rektal insuflasyon: Ozon gazı, hasta mahremiyetine özen gösterilerek, tek kullanımlık bir fitil yardımıyla rektal yoldan uygulanır. Ozon, bu şekilde  bağırsak duvarında bol miktarda bulunan kan damarlarından hızlı bir şekilde emilerek kana karışır. Böylelikle sistemik bir etki oluşturarak hemen hemen major ozon dediğimiz kan ozonuna yakın bir etki sağlanmış olur. Buna ek olarak, bağırsak yoluyla uygulandığı için, kronik kabızlık, inflamatuar barsak hastalıkları ve karaciğer hastalıkları,vb. sindirim sistemi hastalıklarında da iyileştirici etki sağlar.

Bu yöntem, kan ozonuna göre çok daha pratik ve damar girişine bağlı hasarlanma riski olmadığından oldukça güvenilir ve etkili bir yöntemdir.

3-Minor Otohemoterapi: Ozonlanmış kanın kastan verilmesidir. Özellikle alerjik durumlarda major tedaviye ek olarak uygulanır.

4-Torbalama: El ve ayaklar özel bir torba içine sokularak nemlendirilir ve cildin ozonu emmesi sağlanır. Diyabetik iyileşmeyen yaralarda, yanıklarda tercih edilir.

5- Vajinal ve kulak yolu gibi vücut boşluklarına ozon uygulaması: Infertilite(kısırlık)ve  iltihabi kadın hastalıklarında vajinal yoldan uygulanarak oldukça başarılı sonuçlar elde edilebilmektedir.Tek kullanımlık tüp ve torbalar kullanıldığı için hijyeniktir.

6-Eklem içine ozon gazı verilmesi: Ağrılı iltihabi eklem romatizması olan artrit ve tekrarlayan artroz gibi hastalıklarda uzman doktorlar tarafından çok yavaş olarak eklem içine, enjeksiyon yöntemi ile ozon gazı verilir.

Bazen ilaçlarla tedavisi mümkün olmayan durumlarda bile oldukça yüz güldürücü sonuçlar elde edilebilmektedir.

• Alyuvarlarda bir enzim eksikliği ile birlikte seyreden Favizm (GL6-F Dehidrogenaz Enzim eksikliği) tanısı olanlarda
  • Aşırı alkol kullananlarda
  • Hipertiroidi (tiroid bezi aşırı çalışanlarda)