KUPA (HACAMAT) TEDAVİSİ

Islak kupa terapileri dilimizde “hacamat” olarak anılmaktadır. Teknik olarak hacamat, cildin kan damarı içermeyen epidermis tabakasında aralıklı cilt insizyonları oluşturulup bu alanların vakumlanarak belirli bir süre negatif basınca tabi tutulması işlemidir. Eski Mısırlılara kadar uzanan kadim bir tedavi yöntemidir. Peygamberimiz tarafından da tercih edilmesi nedeniyle dini çevrelerde oldukça kabul gören bir yöntem iken son yıllarda Michael Phelps, Karim Benzema gibi dünya çapında sporcuların bu tedaviye başvurmasıyla spor camiasında da popülerlik kazanmıştır.

Aslında sadece hastalık durumunda değil sağlıklı kişilerin de belli aralarla yaptırması önerilir.

Hacamat ağrısız, yatak istirahati gerektirmeyen, iş gücü kaybına neden olmayan bir tedavi metodudur. Hijyenik ve steril bir ortamda, Sağlık Bakanlığı tarafından sertifikalandırılmış hekimler tarafından yapıldığı takdirde yan etki olasılığı çok düşüktür.

Nasıl etki eder?

Kupanın vakumlama ile oluşturduğu negatif basınç, dokunun beslenmesini uyararak kasların gevşemesini sağlar,aynı zamanda sistemik bir etki  sinir sisteminin sakinleşmesi sağlanmış olur.

1. Filtrasyon fonksiyonu
  2. İmmün sistem üzerine etkisi
  3. Antiinflamatuar etkisi
  4. Endotelial etkisi
  5. Endokrin sistem üzerine etkisi
  6. Kas – sinir kavşak etkisi
  7. Lokal anestezik etkisi

Nasıl Uygulanır?

Genellikle sırttaki akupunktur noktaları üzerine tek kullanımlık kupalarla vakumlama yapılır, daha sonra bu noktalara ufak çizikler atıldıktan sonra tekrar vakumlama yapılarak oradan az miktarda kan çıkması sağlanır. Böylelikle akupunktur noktaları üzerinden hem sistemik bir etki başlatılmış hem de vücutta biriken toksin içeren kan vakumlanarak vücuttan uzaklaştırılmış olur. Akupunktur noktası olan her noktaya uygulanabilir.

Kupa Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

• Dokulardaki toksin, metal, serbest radikal gibi maddelerin dışarı atılmasını sağlar,
  • Kas ve bağ dokudaki esnekliği artırır,
  • Özellikle migren, fibromyalji, boyun, bel ve diz ağrılarında hemen seans sonrasında bile belirgin iyileşme sağlar,
  • Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, kişiyi hastalıklara karşı dirençli hale getirir,
  • Ödemi azaltır,
  • Vücudun kan üretimini destekler,
  • Görme yeteneğini artırır,
  • Unutkanlık, dikkat eksikliğinde faydalıdır,
  • Sinirsel hastalıkların tedavisinde etkilidir,
  • Yüksek tansiyonu düşürür,
  • Karaciğer, dalak, kemik iliği gibi kan üretiminden sorumlu organların fonksiyonlarını destekler.

Ağrılı Bir Yöntem Midir?

Ağrılı bir yöntem değildir. Ayrıca yüksek seviyede toksin içeren kanın, düşük miktarda vücuttan çıkması bile etkinin görülmesi için yeterlidir. Halk arasındaki iyi etki etmesi için çok kan çıkması gerekliliği inancı doğru değildir ve bu düşünce, kişilerde işlemi yaptırma konusunda yersiz bir korku oluşturmaktadır.

Kaç Seans Gerekir?

Öncelikle kişinin ilgili branş hekiminde ileri tetkik yöntemleri ile değerlendirilip altta yatan ciddi bir durum olup olmadığı netleştirilmelidir. Genellikle 1 kez uygulandıktan sonra şikayetler devam ederse ayda 1 olmak üzere 2 seans daha tekrarlanabilir. Düzenli kupa(hacamat) tedavisi yaptıran kişilerin bağışıklık sistemi güçlenir.

• Kalp pili olanlar
  • Kan tutan kişiler
  • Panik atak şikayeti olanlar,
  • Organ nakli geçirmiş kişiler,