AKUPUNKTUR TEDAVİSİ

Akupunktur, cilt üzerindeki belirli noktalara çok ince, steril ve tek kullanımlık iğnelerin uygulanması suretiyle bu noktaların uyarılması prensibine dayanan tamamlayıcı bir tedavi yöntemidir. Geleneksel Çin tıbbının ayrılmaz bir parçası olan akupunktur, vücudun enerji akışını dengeleyerek organizmanın kendi kendini iyileştirme gücünü artırmasına yardım eder.

Akupunktur Ağrılı Bir İşlem Mi?

Bu konu birçok kişiyi endişelendiren bir durumdur, ama akupunktur neredeyse ağrısız bir tedavi yöntemidir. İğneler son derece incedir ve hastaların çoğu, endişelerine rağmen iğneleri çok az hissettikleri için şaşırırlar. İğne batırılırken çok hafif bir sinek ısırığı hissi ve sonrasında iğne bölgesinde hafif bir ısınma veya ağırlık hissi ya da uyuşma normaldir ve iğne çıkarılınca bu durum ortadan kalkar.

Yan Etkisi Var mı?

Oldukça güvenli bir yöntemdir. Sağlık Bakanlığı tarafından bu alanda yetkilendirilmiş bir hekim tarafından yapıldığı takdirde ciddi yan etkilerle karşılaşma olasılığı oldukça düşüktür. Fakat ehil olmayan kişilerce, hijyenik olmayan şartlarda uygulanırsa komplikasyon riski yüksektir.

Akupunkturun Faydaları Nelerdir?

Akupunktur pek çok hastalığın tedavisinde binlerce yıldır başarıyla uygulanmıştır.  Günümüzde ise genellikle zayıflama ve ağrı alanında kullanılır olmuştur.

Bu yöntemle,

• Daha çabuk tokluk hissedilir,
  • Açlık hissinde azalma olur,
  • Böylece aşırı yeme davranışı ortadan kalkar,
  • Su içme isteği artar, böylece toksinlerin vücuttan atılımı kolaylaşır,
  • Hastalar kendilerini daha sakin, dengeli ve enerjik hissederler,
  • Metabolizma ve yağ yakımı hızlanır,
  • Bu şekilde vücudun orantılı bir şekilde incelmesi sağlanır.

Diyet sürecinde oluşan ve sonunda diyeti bırakmaya neden olan halsizlik, mide problemleri, baş ağrısı, baş dönmesi, stres ve sinirli hal gibi şikâyetler akupunktur tedavisi ile kontrol altına alınır. Beyinde serotonin (mutluluk hormonu) seviyelerini artırdığından hem güçlü bir antidepresan etki oluşturur, hem de kişinin diyete uyum sağlaması kolaylaşır.

Akupunktur, aynı zamanda sindirimi düzenlediği, mide asidini azalttığı, insülin ve diğer hormonları dengelemektedir.

Ancak bu yöntem, kilo verme konusunda tabii ki bir ‘sihirli değnek’ değildir. Diyet ve egzersiz olmadan, sadece akupunktur ile kolay kilo verme beklentisine girilmemelidir. İyi bir egzersiz planı ve sağlıklı bir diyet programı ile birlikte akupunktur tedavisi uygulanırsa daha hızlı ve kalıcı sonuçlar elde edilebileceği akıldan çıkarılmamalıdır. Bu şekilde uygulanan bir programla 2 ay gibi bir sürede mevcut kilonun yaklaşık %10 – 15’i verilebilmektedir.

Akupunktur Tedavisi Hangi Durumlarda Kullanılabilir?

• Kilo Problemleri ( Kilo Alamama, Kilo Verememe)
  • Kronik Kabizlik, ishal gibi barsak problemleri
  • İnsülin Direnci
  • Fibromyalji
  • Bel Veya Boyun Fıtığı
  • Diz Ağrıları
  • Tenisçi Dirseği̇
  • Migren
  • Uyku Problemleri
  • Depresyon
  • Facial Pralizi(Yüz Felci – İlk 3 Ay İçinde )
  • Enurezis Nokturna(Gece İşemesi)
  • İnfertilite(Kısırlık )
  • Di̇smenore(Ağrılı Adet Görme)
  • Adet Düzensizlikleri
  • Menopoz Şikayetleri(Sıcak basması)
  • Alerjik Astım, Rinit

Kaç Seans Gerekiyor?

En az 10 seans gerekmekle birlikte hastalık durumuna göre seans sayısı artabilir.

Hemen hemen her yaş ve hastalık grubunda uygulanabilir. Hamilelerde uygulanmaması gereken noktalar vardır. Buna dikkat edildiği takdirde özellikle Hiperemezis Gravidarum (Aşerme)  olarak ifade edilen aşırı bulantı, kusma durumlarında, en etkili ve güvenli yöntemlerden birisidir.